Min möhippa, Maj 2018

En lördag i maj åkte min man iväg för att jobba extra. Inget konstigt med det, men så åkte han tidigare än han brukar när han tar extra skift och då börjar jag misstänka något. Jag passade på att ta en dusch, jag var ju ändå uppe.

Klockan 9.00 ringde det på dörren, när jag öppnade vrålade tjejerna. Jag blev så glad att jag fällde ett par tårar. De hade svarta kjolar och lila linnen. Jag fick order om att ta på mig en svart kjol och en jättefin vit spetstopp som jag fick av dem.

Medan jag gjorde mig i ordning så dukade de upp en riktig brakfrukost 😀

Så himla mycket gott men jag fick inte i mig hälften av det som de gjort i ordning till mig. Var alldeles för uppspelt och spänd.

Strax före 11.00 var det dags att bege sig till tågstationen. Jag visste att vi skulle till Borlänge men inget mer. Vi drack lite gott på tåget. Väl framme i Borlänge sätter vi oss i en taxi och de säger att vi ska till Malung på Dansbandsveckan. Men det var bara påhitt, vi åkte inte så långt med taxin.

Vi hamnade på Prison Island som är ett fängelseäventyr med uppgifter som innebär att krypa, klättra, tänka osv. i olika celler. Det var roligt men tyvärr körde det ihop sig med mitt knä redan efter första cellen som innebar att krypa. Men jag hängde med och försökte använda hjärnan, haha 😀

Mina fångar

Efter fängelset käkade vi lunch och jag fick uppgiften att fråga allmänheten om tips för ett lyckat äktenskap. Sedan satt vi oss i en park och lekte några lekar. Jag fick svara på frågor som min man också skulle svara på, för att se hur väl han känner sin fru. Av 15 frågor så var bara 2 svar olika.

Vi tog sedan bussen tillbaka till Ludvika för att gå på Kromme, en bar på Grand hotells takterrass som de har på sommaren. Min storebror jobbade och han serverade oss champagne som min moster hade ringt och sagt att hon ville bjuda oss på.

Där spenderade vi resten av kvällen. Mycket skratt, gott att dricka, supergod middag.

Här är jag tillsammans med min lillebror som tyckte det var en bra idé att bjuda sin syster på tequila. Lika hemskt som för 12 år sedan.

Min storebror och jag. Så stolt han ser ut.

Strax efter 02.00 var jag hemma. Några festade vidare, enda till 05. Så himla rolig dag som jag inte ville skulle ha ett slut ♥

26 kommentarer

1. Wow så kul ni hade..lite avundsjuk blir jag allt.
    Jag har velat till prision iland länge..ska se till att det blir av snart 😀

2. Men så roligt ni verkar ha HAFT, synd att du fick problem med knäet hoppas det inte blev värre i efterhand😊

3. Vilken underbar möhippa ändå! Lugn och fin. Precis en sådan jag vill ha, en grej med att inte vilja gifta sig är att man inte vill göra bort sig haha xD

4. Vilken fin möhippa! Nånting sånt där skulle jag också kunna tänka mig faktiskt, jag gillar inte att klä ut mig offentligt och behöva göra saker med andra jag inte känner som vissa får göra på svensexor/möhippor. Då var detta nog något i min smak =)

5. Vilken underbar hippa du fick. Rolig tycker jag den dagen ska vara och inte en massa dumheter som man sedan ångrar vilket tyvärr många får uppleva från sina hippor.

6. Åh så roligt det ser ut att va!!
    Fina vänner du har som fixade detta åt dig!!

jag hade ingen möhippa… jag har faktiskt aldrig varit på en heller nu när jag tänker efter.